Proiecte

Aplicația DSU de  Raportare Integrata 

Aplicația DSU de raportare integrată și vizualizare centralizată de date

Dezvoltarea unei aplicații de raportare centralizată pentru Departamentul pentru Situații de Urgență: IGSU, SMURD, Ambulanța, Primiri Urgențe, Salvamont și IGAV – Aviatie

10% progres

Aplicație web & mobilă pentru uz intern
DIGITALIZARE
Frontend / Backend / Mobile

BENEFICIAR

Departamentul pentru Situații de Urgență

În fiecare zi buletinele de știri anunță situații de urgență care pun cetățenii în pericol, iar digitalizarea ne-a permis să aflăm aproape în timp real când se întâmplă astfel de evenimente, ba uneori chiar să le vedem ‘live’ în desfășurare. Și, deși autoritățile lucrează de cele mai multe ori la capacitate maximă pentru a asigura intervenții rapide și eficiente stă și în puterea noastră a cetățenilor să sprijinim, așa cum ne pricepem mai bine, efortul de intervenție al statului român în cazuri de urgență.

De aceea Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) – instituţia care coordonează serviciile și direcțiile de intervenție de urgenţă din România își continuă colaborarea cu Comunitatea CivicTech România în cadrul unui nou proiect ce vizează digitalizarea sistemul național intern de raportare a Situațiilor de Urgență.

PROVOCAREA

În prezent DSU coordonează următoarele instituții:

Iar fiecare din aceste departamente are o structura de organizare pe județe sau pe unități similar ierarhiei de mai jos:

Cum se rapoartează acum situațiile de urgență

În prezent, fiecare dintre cele 43 de centre operaționale și 280 subunități operative din componența Inspectoratului General și a structurilor județene raportează zilnic anumiți indicatori cheie (de ex. număr de incendii, de intervenții SMURD, număr misiuni descarcerare, număr pacienți cod roșu din plan local etc) către DSU spre centralizare.

În acest moment aceste raportări se fac într-un format diferit în fiecare departament (pe hârtie, în Excel, prin SurveyMonkey sau la telefon) și nu există o centralizare automatizată a acestor date.

Cum comunicarea și coordonarea internă asupra situațiilor de urgență este extrem de importantă, iar eficientizarea vitezei de reacție, de intervenție și de neutralizare a pericolelor reprezintă principala prioritate a DSU, se urmărește digitalizarea modelului de raportare pe care trebuie să îl întocmească fiecare responsabil din cadrul serviciilor publice din subordinea DSU.


SOLUȚIA

Soluția propusă de CivicTech România constă într-un sistem integrat de raportare și vizualizare de date comun pentru cele 5 departamente coordonate de DSU, cu componentă web și mobilă (iOS & Android). 

Astfel, responsabilii din toate departamentele celor 5 instituții aflate în coordonarea DSU vor putea raporta zilnic indicatorii utilizând aplicația mobilă dedicată sau un portal web intern.

Datele raportate vor putea fi vizualizate astfel cu ușurință de către șefii ierarhici într-un dashboard ce va oferi detalii despre situația de ansamblu a tuturor tipurilor de indicatori raportați la nivel local, județean și național.

Funcționalități principale:

  • fiecare din cele 5 departamente subordonate DSU (GSU + SMURD, Ambulanță, UPU / CPU, Salvamont, IGAV) vor avea câte un formular specific pe care responsabilii din fiecare departament îl vor completează de regulă la ieșirea din tură.
  • Pe lângă aceste formulare fixe ce se completează regulat va mai exista și posibilitatea de a crea formulare custom (personalizate) ce vor fi active pe o perioadă determinată și vor fi disponibile numai anumitor (tipuri de) utilizatori.
    • Formularele personalizate vizează situațiile cu incidente de amploare sau de complexitate ridicată și vor permite măsurarea evoluției lor și colectarea de date sincronizate (de ex. dacă au loc inundații în 3 județe vecine, angajații IGSU trebuie să raporteze zilnic și numărul de case rămase încă sub ape, pe lângă indicatorii obișnuiți).

Componentele soluției integrate de raportare sunt:

  • pentru raportare:
    • 1 aplicație mobilă Android
    • 1 aplicație mobilă iOS
    • un portal web
  • pentru vizualizare date: 1 aplicație web-based

Tipuri de utilizatori ai soluției vor fi:

  • responsabilii cu raportarea din fiecare cele 5 departamente subordonate DSU:
      • pot raporta utilizând formularul specific departamentului de care aparțin
      • pot vizualiza propriile rapoarte completate anterior
  • șefi ierarhici ce vizualizează datele centralizate
    • vizualizarea datelor raportate se face pe mai multe nivele de acces, conform ierarhiei (de ex. șeful IGSU poate vedea datele pe toată țara, șeful IGSU Vâlcea poate vedea doar datele pe județul Vâlcea).

STATUS

După oficializarea colaborării dintre DSU și CivicTech România printr-un protocol care asigură angajamentul de implementare a soluției tehnice finale, echipa de proiect a început deja etapa de analiză și elaborarea de specificații tehnice.

De-acum începe etapa de dezvoltare și construim echipa de lucru!

Echipa:

Căutăm:

  • Front-end developer
  • Android Developer

Crezi că poți da și tu o mână de ajutor? Înregistrează-te ca Voluntar!



CE URMEAZĂ

Am început deja să lucrăm la implementarea efectivă a platformei folosind o metodologie agilă de lucru.
Urmează să începem să dezvoltăm în curând și aplicațiile de iOS & Android! 

De asemenea, suntem în etapa de completare a echipei de lucru, așa că dacă dorești să contribui și tu,
Înregistrează-te ca Voluntar!

Echipa de lucru este aproape gata!

  • Cel mai recent voluntar înscris în echipă este Petre Alexandru Popescu, care va organiza sesiunile de penetration testing.
  • Au fost puse la dispoziția echipei CivicTech serverele de la DSU / Fundația pentru SMURD pe care va fi găzduit sistemul
  • Am început lucrul la RESTful API și la aplicația de iOS

Crezi că poți ajuta și tu? Înscrie-te ca VOLUNTAR!

Stack-ul de bază va fi Linux, nginx, PHP, PostgreSQL.

  • pentru REST API vom folosi Lumen
  • pentru Dashboard și Portal Web vom folosi Laravel
  • aplicațiile mobile vor fi construite nativ – iOS & Android

Pentru autentificare, fiecare utilizator al sistemului va avea o adresa de email special creată utilizând licențele Office365 aflate la dispoziția DSU. Vom utiliza OAuth 2.0 pentru a securiza accesul și estimăm că din momentul implementării aplicația de raportare va deservi aproximativ 10.000 utilizatori în total și până la 150 utilizatori simultan.

Pentru portalul web si aplicațiile mobile vom folosi Material Design.

Formularele specifice de raportare vor fi constituite din mai mulți pași și vor fi realizate împreună cu specialiștii din cadrul DSU și a departamentelor specializate din subordonare.

Utilizatorii vor primi notificări în aplicațiile mobile pentru a le reaminti să își completeze raportul.

Rapoartele vor putea fi completate și offline, urmând să fie sincronizate cu serverul odată ce device-ul este din nou online. Această funcționalitate este utilă mai ales echipelor Salvamont care pot avea lipsă de semnal pentru câteva zile, în funcție de misiune.

Echipa de proiect este formată din:

Proiectul caută noi colaboratori voluntari:

  • Frontend Developer
  • Android Developer

Vrei să contribui și tu? Înregistrează-te ca Voluntar!