Proiecte

Site-ul Primăriei Alba Iulia

Un nou site pentru Primăria Municipiului Alba Iulia – Smart City 2018

Creșterea calității website-ului Municipiului Alba Iulia și pregătirea pentru un număr mare de vizitatori noi în 2018, anul Centenarului.

45% progres

Aplicație web publică
DIGITALIZARE
Frontend / Backend

BENEFICIAR

Primăria Municipiului Alba Iulia

PROVOCAREA

Alba Iulia – cealaltă capitală a României, se pregătește să aniverseze 100 de ani de la Marea Unire prin soluții digitale inteligente, inovative, pliabile pe nevoile oraşului şi puse gratuit la dispoziţia cetățenilor și vizitatorilor săi în 2018, când municipiul Alba Iulia este în centrul evenimentelor dedicate sărbătoririi centenarului Marii Uniri.

Cu ocazia centenarului, Primăria Alba Iulia s-a dedicat tematicii de Smart City și își propune ca prin digitalizare și puterea exemplului să pună Alba Iulia pe harta oraşelor turistice digitalizate din lume. În acest sens, primăria Alba Iulia a încheiat o serie de protocoale de colaborare cu companii mici și mari din zona de IT&C, printre care și platfoma CivicTech RO, pentru a  dezvoltata soluții digitale fără vreun cost pentru municipalitate şi a le pune gratuit la dispoziţia oraşului în 2018, pentru testare.

Tocmai de aceea site-ul municipiului Alba Iulia joacă rol central în 2018, în prezentarea și informarea cetățenilor și vizitatorilor săi asupra inițiativelor legate de centenarului Marii Uniri, dar și asupra inițiativelor de Smart City și a informațiilor esențiale obișnuite.



SOLUȚIA

Soluția propusă de CivicTechRO constă în transformarea site-ului apulum.ro într-un site dedicat unui Oraș Smart, adaptat inițiativelor turistice de mare amplare. Concret, echipa CivicTechRO lucrează în mod direct la implementarea următoarelor îmbunătățiri:

  • Îmbunătățiri de Interfață, Design, Conținut și Experiența a utilizatorului
    • Crearea unei secțiuni interactive cu hărți
    • Secțiunea Traseu și program transport public
    • Optimizarea documentelor
    • Accesibilitate de pe Dispozitive mobile
  • Accesibilitate
    • Vor fi adăugate opțiuni de vizualizare ce asigură accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități.
    • Rețele sociale – vor fi adăugate elemente ce facilitiează interacțiunea cu rețelele sociale
    • SEO – vom implementa optimizări SEO on-site astfel încât conținutul să fie indexat corect de către motoarele de căutare.

Soluția finală va integra de asemenea și feedback de la cel puțin 100 de utilizatori din comunitatea CivicTechRO pentru evaluarea evoluției experienței utilizatorilor pe website-ul Municipiului Alba Iulia în versiune de Private Beta.



STATUS

În perioada octombrie-noiembrie 2017, echipa CivicTech România a derulat alături de reprezentanții Primăriei Alba Iulia o consultare publică activă cu scopul de a îmbunătăți interacțiunea dintre primărie și cetățenii din Alba Iulia. Scopul consultării a fost identificarea modalităților prin care putem să folosim cât mai eficient tehnologia pentru a veni în întâmpinarea nevoilor albaiulienilor în interacțiunea lor cu primăria și a descoperi cum putem acest lucru prin site-ul oficial al Primăriei Alba Iulia.

Au urmat astfel o serie de interviuri contextuale 1 la 1 cu angajați ai Primăriei cât și focus grupuri cu localnici ai orașului, pentru a descoperi cum accesează aceștia website-ul, de pe ce dispozitive, ce caută atunci când intră pe site și mai ales cum anume cred ei că experiența lor de utilizare poate fi îmbunătățită. 


Concluziile primei serii de focus-grupuri cu cetățenii au semnalizat nevoia adaptabilității site-ului pentru a fi accesibil, responsive și prietenos și la accesarea de pe dispozitive mobile. În plus, albaiulienii participanți la interviuri 
au remarcat că se face foarte multă promovare a website-ului Primăriei pe social media și prea puțin chiar pe site, semnalând nevoia de a fi comunicat și către locuitorii cre folosesc inernetul însă nu au neapărat și cont pe Facebook.

De asemenea, alături de funcționarii și angajații Primăriei Alba Iulia s-a discutat în interviuri contextuale despre faptul că nu ar trebui să fie necesar un cont de logare pentru accesarea secțiunii de hartă dispecerat. Tot în zona de dispecerat s-a discutat despre faptul că aceștia nu au reușit să găsească soluționările pentru anumite probleme raportate (de către ei sau de către altcineva). Tot aceștia au menționat faptul că motorul de căutare intern al website-ului este destul de slab. Deși se așteptau ca rezultatele să fie mai relevante când se introduc mai multe informații (căutări din 2-3 cuvinte), și-au dat seama că există riscul să nu găsească deloc informația căutată. Astfel, am putut să identificăm informațiile care lipsesc cu desăvârșire sau care se găsesc greu pe site (evenimente culturale, informații turistice, HCL-uri).

În prezent, concluziile, observațiile și recomandările descoperiteîn urma focus-grupurilor au fost incluse în planul de proiect, urmând să fie adresate în noua versiune a site-ului. În prezent, se lucrează în continuare la cercetarea contextului și a proceselor deja existente, în vederea realizării unui plan ce urmărește într-o primă etapă să eficientizeze și să optimizeze procesele interne.

Etapele de lucru ale proiectului constau în:

  1. Cercetarea proceselor existente de publicare a datelor
  2. Agrearea unei proceduri simplificate de publicare a datelor și definitivarea specificațiilor funcționale ale platformei
  3. Implementarea platformei publice și a interfeței de administrare
  4. Testare, îmbunătățiri și training funcționari publici
  5. Publicare și mediatizare platformă, realizare manual de utilizare și manual tehnic


CE URMEAZĂ

S-a ales stash-ul tehnologic și s-a început deja dezvoltarea și implementarea efectivă a platformei, folosind o metodologie agilă de lucru. Ulterior va urma testarea și lansarea publică.

De asemenea, suntem în etapa de completare a echipei de lucru, așa că dacă dorești să contribui și tu,
Înregistrează-te ca Voluntar!

Dăm startul formării de echipe de lucru!

Crezi că poți ajuta? Înscrie-te ca VOLUNTAR!

Echipa CivicTech va utiliza de regulă tehnologii și standarde de tip open-source și open-data pentru dezvoltarea platformei propuse. Atunci când este necesară utilizarea unor licențe software non open-source (gratuite sau nu), acestea vor fi agreate înainte împreună cu reprezentantul desemnat de Municipiul Alba Iulia.

Soluțiile tehnice vor respecta standarde înalte de securitate cibernetică, caracteristice unor platforme similare.

Coordonatorul de Proiect este Claudiu Ceia.

Proiectul caută noi colaboratori voluntari.
Vrei să contribui? Înregistrează-te ca Voluntar!

Vom reveni în curând cu noi informații despre progresul acestui proiect!

Până atunci, iată mai multe detalii despre ce se pregătește la Alba Iulia în 2018!