Proiecte

Aplicația DSU de  Raportare Integrata 

Aplicația DSU de raportare integrată și vizualizare centralizată de date

Dezvoltarea unei aplicații de raportare centralizată pentru Departamentul pentru Situații de Urgență: IGSU, SMURD, Ambulanța, Primiri Urgențe, Salvamont și IGAV – Aviatie

40% progres

Aplicație web & mobilă pentru uz intern
DIGITALIZARE
Frontend / Backend / Mobile

BENEFICIAR

Departamentul pentru Situații de Urgență

În fiecare zi buletinele de știri anunță situații de urgență, iar digitalizarea ne-a permis să aflăm aproape în timp real când se întâmplă astfel de evenimente, ba uneori chiar să le vedem ‘live’ în desfășurare. Și, deși autoritățile lucrează de cele mai multe ori la capacitate maximă pentru a asigura intervenții rapide și eficiente, stă și în puterea noastră a cetățenilor să sprijinim, așa cum ne pricepem mai bine, efortul de intervenție al statului român în cazuri de urgență.

Așa se face că Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) și Fundația pentru SMURD își continuă colaborarea cu Comunitatea CivicTech România în cadrul unui nou proiect ce vizează digitalizarea sistemul național intern de raportare a situațiilor de urgență.

PROVOCAREA

În prezent DSU coordonează următoarele instituții:

De asemenea, DSU coordonează operațional (împreună cu Ministerul Sănătății) Serviciile de Ambulanță Județene/Municipiul București-Ilfov și Primirile Urgențe (Unități / Centre de Primiri Urgențe – UPU/ CPU).

Iar fiecare dintre aceste instituții are o structură de organizare pe județe sau pe unități similară ierarhiei de mai jos:

Cum se raportează acum situațiile de urgență

În prezent, fiecare dintre cele 43 de centre operaționale și 280 subunități operative din componența Inspectoratului General și a structurilor județene raportează zilnic anumiți indicatori cheie (de ex. număr de incendii, de intervenții SMURD, număr misiuni descarcerare, număr pacienți cod roșu din plan local etc) către DSU spre centralizare.

Similar, celelalte instituții coordonate de DSU raportează fiecare într-un format diferit (pe hârtie, în Excel, prin SurveyMonkey sau la telefon) și nu există o centralizare automatizată a acestor date.

Cum comunicarea și coordonarea internă asupra situațiilor de urgență este extrem de importantă, iar eficientizarea vitezei de reacție, de intervenție și de neutralizare a pericolelor reprezintă principala prioritate a DSU, se urmărește digitalizarea modelului de raportare pe care trebuie să îl întocmească fiecare responsabil din cadrul serviciilor publice din subordinea DSU.


SOLUȚIA

Soluția propusă de CivicTech România constă într-un sistem integrat de raportare și vizualizare de date comun pentru unele instituții aflate în coordonarea DSU, cu componentă web și mobilă (iOS & Android).

Astfel, responsabilii din departamentele instituțiilor aflate în coordonarea DSU vor putea raporta zilnic indicatorii utilizând aplicația mobilă dedicată sau un portal web intern. Datele raportate vor putea fi vizualizate astfel cu ușurință de către șefii ierarhici într-un panou de comandă (dashboard) ce va oferi detalii despre situația de ansamblu a tuturor tipurilor de indicatori raportați la nivel local, județean și național.

Funcționalități principale:

  • Fiecare din cele 5 instituții coordonate de DSU (GSU + SMURD, Ambulanță, UPU / CPU, Salvamont, IGAV) va avea câte un formular specific pe care responsabilii din fiecare departament îl vor completa la ieșirea din tură, de regulă
  • Pe lângă aceste formulare fixe ce se completează regulat va mai exista și posibilitatea de a crea formulare personalizate (custom) ce vor fi active pe o perioadă determinată de timp și vor fi disponibile doar anumitor (tipuri de) utilizatori.
    • Formularele personalizate vizează situațiile cu incidente de amploare sau de complexitate ridicată și vor permite măsurarea evoluției lor și colectarea de date sincronizate de pe teren (de ex. dacă au loc inundații în 3 județe vecine, angajații IGSU trebuie să raporteze zilnic și numărul de case rămase încă sub ape, pe lângă indicatorii obișnuiți).
  • Datele agregate de la toate instituțiile vor reda în timp real imaginea de ansamblu a evoluției fiecărui incident major, iar înregistrarea rapoartelor de tură din instituții va permite o analiză facilă ce va permite luarea deciziilor bazate pe date.   
  • Componentele soluției integrate de raportare sunt:

    • Pentru raportare:
      • 1 aplicație mobilă Android
      • 1 aplicație mobilă iOS
      • un portal web
    • Pentru vizualizare de date:
      • 1 aplicație web-based

Tipuri de utilizatori ai soluției vor fi:

    • Personalul cu responsabilitate de raportare din unele instituții coordonate de DSU:
        • poate raporta utilizând formularul specific departamentului de care aparțin
        • poate vizualiza propriile rapoarte completate anterior
    • Șefii ierarhici ce vizualizează datele centralizate
      • vizualizarea datelor raportate se face pe mai multe nivele de acces, conform ierarhiei (de ex. șeful IGSU poate vedea datele pe toată țara, șeful IGSU Vâlcea poate vedea doar datele pe județul Vâlcea)

STATUS

Echipa de proiect a parcurs deja etapa de analiză și elaborarea de specificații tehnice, după oficializarea colaborării dintre DSU, Fundația pentru SMURD și CivicTech România printr-un protocol de colaborare care asigură angajamentul de implementare a soluției tehnice finale.

În acest moment se lucrează la dezvoltarea API-ului și a aplicațiilor mobile.
De asemenea s-a dezvoltat o interfață de administrare a API-ului.

ECHIPA 

Căutăm:

  • Front-end developer
  • Back-end Developer (Laravel / Lumen)
  • Mobile developer (NativeScript + Angular)

Crezi că poți da și tu o mână de ajutor? Înregistrează-te ca Voluntar!



CE URMEAZĂ

Am început deja să lucrăm la implementarea efectivă a platformei folosind o metodologie agilă de lucru.
Urmează să începem implementarea portalului de raportare și a dashboard-ului de prezentare a rapoartelor agregate.

De asemenea, suntem în etapa de completare a echipei de lucru, așa că dacă dorești să contribui și tu, Înregistrează-te ca Voluntar!

Echipa de lucru s-a format și am inceput implementarea. Orice întăriri sunt binevenite, asa că vă rugăm să ne scrieți dacă doriți să faceți parte din echipă și să contribuiți punctual în acest proiect.

  • Catalin Zalog a început dezvoltarea aplicațiilor mobile
  • Tudor Rusu a integrat o interfață de administrare pentru baza de date, destinată dezvoltatorilor
  • Tamas Leb a creat o primă iterație a design-ului pentru web și mobile
  • Marius Udubasa a dezvoltat script-urile de provizionare a mediului local de dezvoltare
  • Tudor Rusu a început dezvoltarea API-ului și a creat endpoint-urile necesare pentru Utilizatori, Roluri & Permisiuni, Localități, Județe, Unități, Departamente
  • Cel mai recent voluntar înscris în echipă este Petre Alexandru Popescu, care va organiza sesiunile de penetration testing în etapa finală a proiectului.
  • Au fost puse la dispoziția echipei CivicTech serverele de la DSU / Fundația pentru SMURD pe care va fi găzduit sistemul
  • Am început lucrul la RESTful API și la aplicația de iOS

Crezi că poți ajuta și tu? Înscrie-te ca VOLUNTAR!

Stack-ul de bază va fi Linux, nginx, PHP, PostgreSQL.

  • pentru REST API vom folosi Lumen
  • pentru Dashboard și Portal Web vom folosi Laravel
  • aplicațiile mobile Andoid + iOS vor fi native, construite cu framework-ul NativeScript + Angular

Pentru autentificare, fiecare utilizator al sistemului va avea o adresa de email special creată utilizând licențele Office365 aflate la dispoziția DSU.

Vom utiliza OAuth 2.0 pentru a securiza accesul și estimăm că din momentul implementării aplicația de raportare va deservi aproximativ 10.000 utilizatori în total și până la 150 utilizatori simultan.

Formularele specifice de raportare vor fi constituite din mai mulți pași și vor fi realizate împreună cu specialiștii din cadrul DSU și a departamentelor specializate din subordonare. 

Utilizatorii vor primi notificări în aplicațiile mobile pentru a le reaminti să își completeze raportul.

Rapoartele vor putea fi completate și offline, urmând să fie sincronizate cu serverul odată ce device-ul este din nou online. Această funcționalitate este utilă mai ales echipelor Salvamont care pot avea lipsă de semnal pentru câteva zile, în funcție de misiune.

Echipa de proiect este formată din:

  • Mai căutăm:
    • Front-end developer
    • Back-end Developer (Laravel / Lumen)
    • Mobile developer (NativeScript + Angular)

Vrei să contribui și tu? Înregistrează-te ca Voluntar!