Proiecte

e-Pașapoarte pentru ecvidee

Actualizarea Sistemului de Evidența Electronică a Cailor din România

Modernizarea sistemului electronic integrat de evidență a ecvideelor din România gestionat de Agenția Națională pentru Zootehnie

65% progres

Aplicație web internă
DIGITALIZARE
Frontend / Backend

BENEFICIAR

Agenția Națională pentru Zootehnie prof. dr. G. K. Constantinescu

PROVOCAREA

Cu peste 7 milioane de cai în Europa, la nivelul UE se fac demersuri serioase pentru a facilita înregistrarea oficială a animalelor și a preveni astfel sacrificarea accidentală sau frauduloasă pentru consumul cailor care trebuie excluși din lanțul alimentar.  

România ocupă locul 3 în UE  printre țările cu cei mai mulți cai, cu un efectiv de peste 728,000 de animale înregistrate. De aceea, în vederea alinierii la noile norme impuse de Comisia Europeană cu privire la sistemul european pentru înregistrarea și identificarea cailor din UE, Agenţia Naţională pentru Zootehnie din România (ANZ) dorește actualizarea aplicației de gestiune a ecvideelor folosită în prezent, astfel încât pașapoartele europene emise pentru evidența cailor din România să fie conforme cu noile norme europene.

Sistemul SIIE folosit în prezent de Agenția Națională pentru Zootehnie pentru evidența ecvideelor din România a fost implementat acum mai mulți ani și necesită modificări urgente de modernizare la nivelul modelului de pașaport european de identitate a cailor, prin introducerea de noi informații și a altor metodologii de eliberare a acestuia.



SOLUȚIA

În urma discuțiilor de lucru avute cu reprezentanții ANZ, soluția propusă de echipa CivicTech România este să realizeze actualizarea integrală a aplicației de gestiune a ecvideelor, pe baza sistemului intern deja existent al ANZ, astfel încât pașapoartele nou emise să fie conforme cu cele mai recente norme europene, iar gradul de utilizare al sistemului să fie simplificat și îmbunătățit, reparând erori și optimizând procese.

În versiunea actualizată, sistemul de emitere a pașapoartelor pentru cai va beneficia de îmbunătățiri semnificative la nivelul administrativ al platformei, care vor permite gestiunea si existența a mai multor centre de printare a pasapoartelor, precum și posibilitatea de gestiona drepturile de acces.

De asemenea, sistemul va permite și generarea unor tipuri noi de rapoarte și va fi îmbunătățit cu noi caracteristici tehnice de securitate care vizează reducerea riscului de pașapoarte falsificate. Pe lângă îmbunătățirile cerute de UE, trebuie refăcute unele funcționalități ale sistemului și trebuie reparate și o serie de erori ale sistemului actual.



STATUS

În prezent, există o versiune deja în producție a sistemului actualizat de evidență a ecvideelor și o versiune internă securizată de test pentru reprezentanții ANZ. Momentan se desfășoară etapa de testare a actualizării interne a pașapoartelor pentru cai și a centrelor de printare, pentru a identifica eventuale nereguli care necesită soluționate.



CE URMEAZĂ

După finalizarea etapei de testare desfășurate intern pentru reprezentanții ANZ, va urma instalarea în mediu de producție a versiunii actualizate a sistemului. Vom continua apoi cu implementarea rapoartelor și repararea altor probleme interne ale sistemului (precum erori, modificarea și adaugarea de functionalitati in diferite module ale sistemului SIIE etc). Desigur, pe parcursul întregii dezvoltări vom asigura și mentenanța proiectului.

De asemenea, suntem în etapa de completare a echipei de lucru, așa că dacă dorești să contribui și tu
Înregistrează-te ca Voluntar!

În prezent, versiunea actualizată a sistemul este deja în producție.
Vom continua cu implementarea de noi funcționalități și repararea diverselor probleme ale sistemului (erori, etc).
Pe parcursul întregii dezvoltări vom asigura și mentenanța proiectului.

Avem nevoie de voluntari!

  • Skill-urile căutate sunt: .Net 2.0, Javascript si SQL Server

Crezi că poți ajuta? Înscrie-te ca VOLUNTAR!

Tehnologiile folosite continuă structura implementată de către compania care a  dezvoltat inițial sistemului SIIE (UTI)

  • Tehnologiile folosite în acest proiect sunt mai vechi:
    • .Net 2.0, SQL Server, Javascript

Unde se poate, tehnologiile noi ce vor fi folosite în acest proiect sunt tehnologii web, Open Source, care se mapează nevoii de a dezvolta sisteme care să nu oblige beneficiarul la costuri sau constrângeri adiționale.

Coordonatorul de Proiect este Cristina Moga.

VOLUNTARI:

Proiectul caută noi colaboratori voluntari.
Vrei să contribui? Înregistrează-te ca Voluntar!

Vom reveni în curând cu noi informații despre progresul acestui proiect!